Reformer - Aletli Pilates

Aletli Pilates

GYMOTION BAKIRKÖY

Vücudunuzun neler yapabileceğini görün!

Aletli pilates yani Reformer pilatesi daha önce hiç yapmamış bile olsanız muhtemelen biliyorsunuzdur. Aletli pilates makinası yaylar, barlar ve kayışlarla donatılan bir kayar taşıyıcıdan oluşmaktadır. Bu cihazda, aletli pilatesin yaratıcısı Joseph Pilates’in dediği gibi, dengeli bir vücut ve güçlü bir core (merkez) kası oluşturmak için yatar, diz çöker, üzerinde durur ve oturursunuz. Reformer size diğer fitness modaları gibi geçici bir heves gibi görünüyor olabilir. Ancak Pilatesin yatağa mahkum insanların, hastalıklarına rağmen, egzersiz yapması için yapılan versiyonu, 1900’lerin başlarına kadar uzanmaktadır.

Aletli pilates, daha iyi sırt sağlığı, esneklik ve beden bilinci dahil olmak üzere, Mat Pilates programının sağladığı faydaları birkaç adım ileri taşımaktadır. Düzenli aletli pilates egzersizleri yapmak başka benzersiz avantajlar sunar. Şimdi Gymotion Bakırköy Aletli Pilates stüdyolarında bu egzersizi yapmanın size sağlayacağı faydalara detaylı olarak bakalım.

Aletli Pilates (Reformer Pilates) Egzersizinin Faydaları
Nelerdir?

Güçlü merkez kasları

Mat Pilates, vücudun merkez bölgesini kuvvetlendirmek için yapılan bir egzersizdir. Bu antrenmanlarda, kalçalarınızdan omuzlarınıza kadar gövdenin bütününü yuvarlar, döndürür ve bükersiniz. Bu şekilde geleneksel core kası egzersizlerinde sıklıkla es geçilebilen sırt ve denge kasları oldukça iyi bir şekilde çalışmaktadır. Aletli Pilates, Mat Pilates’in tüm bu temel yapı avantajlarını ve çok daha fazlasını sunuyor. Makara ve yay sisteminin direnci, mat üzerinde sadece vücut ağırlığıyla elde ettiğinizden daha fazla direnç sunar. Mat pilates veya klasik bir fitness core rutini ile olduğundan daha iyi bir duruş ve koordinasyon elde edersiniz.

Tam hareket açıklığı

Aletli pilatesin barları ve kabloları vücudunuzu tam bir hareket açıklığında hareket ettirmenizi garanti eder. Bu, kendi başınıza yapamayacağınız bir şeydir. Kabloları kollarınızda tuttuğunuzda veya ayağınıza sabitlediğinizde, hareket yönünü takip etmek için sonuna kadar uzatabilirsiniz.

Bu yön verme imkanı olmadan tek başına egzersizler yaparken, faydası olmayan eski hareket kalıplarına geri dönmek kolaydır. Örneğin, alışkanlık olarak dizlerinizi veya dirseklerinizi bükebilirsiniz.

Pilates’in kasları uzattığını duymuş olabilirsiniz, fakat bu aslında pek de mümkün değildir. Yaptığı şey, size daha uzun boylu bir görünüm kazandırmaktır, çünkü bu hareket açıklığını elde ediyor ve sürdürmek için egzersiz yapıyorsunuz. Düzenli aletli pilates egzersizi yapmanın sonucu olarak daha uzun, daha ince ve daha şık görüneceksiniz.

Hızlı ve kapsamlı sonuçlar

Eğer mat Pilates hareketleri size çok zorlayıcı geliyorsa ya da mat pilates hareketlerinin yapabileceklerinizin ötesinde olduğunu düşünüyorsanız Aletli Pilatesin çeşitli eklentilerini kullanarak istediğiniz egzersiz seviyelerine ulaşabilirsiniz. Bu, kendi seviyenizde çalışmanıza ve uygun şekilde ilerlemenize olanak sağlayacaktır.

Mat Pilates, kollarınızı ve bacaklarınızı çalıştıran egzersizler içermesine karşılık, genellikle hafif veya çok fazla direnç göstermeden yapılır.

Aletli pilates ise, kollarınızı ve bacaklarınızı daha iyi çalıştırır ve daha kapsamlı bir egzersiz sağlar. Aletli pilatesin sağlayacağı direnç, egzersizlerden daha hızlı sonuç alacağınız anlamına gelir. Yayların hareketli taşıyıcıdaki gerilimi farklı zorluk seviyelerine göre ayarlar.

Reformer ile daha güçlü ve daha yeterli hale geldikçe, tekrarlanan egzersizlerden vücuda daha az yüzey teması sağlayan egzersizlere geçersiniz, yani hareketleri devam ettirmek için kendi gücünüzü ve koordinasyonunuzu daha fazla kullanmanız gerekir.

Aletli pilates üzerinde birkaç ay süren tutarlı çalışmaların ardından kollarınızda, bacaklarınızda ve karın bölgesinde daha büyük bir şekillenme olduğunu fark edeceksiniz.

Daha iyi bir vücut

Aletli pilates üzerinde düzenli olarak çalışmak, vücut yapısında gelişmeler sağlar. 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre önceden aletli pilates tecrübesi olan kadınlar, yaz tatilinde aletli pilates üzerinde 16 haftalık düzenli egzersizler yaptılar.

Bu dört aylık reformcu antrenmanlarının ardından, kadınlar trisepslerinden, bellerinden ve uyluklarından yağ kaybettiler ve bunun yerine yağsız kütle kazandılar. Kadınlar bu sonuçları,16 hafta boyunca haftada iki kez yapılan bir saatlik seanstan sonra elde ettiler. Bu tür bir taahhütle siz de güçleneceksiniz ve vücut şeklindeki değişimleri deneyimleyeceksiniz.

HEMEN ÜYE OLUN

İletişim bilgilerinizi bırakın, sizi arıyalım!