grup pilates kursu dersi

Pilates

GYMOTION BAKIRKÖY

Vücudunuzun sınırlarını keşfedin!

Mat Pilates vücudu esnetme ve güçlendirmek için yapılan bir spordur. Esas olarak kalçalardan omuzlara kadar uzanan, merkez (core) kaslarını çalıştırır. Joseph Pilates, bu egzersiz metodolojisini 1900’lerin başlarında, İngiltere’deki bir Alman ulusal kampındaki stajyer gençlere ve daha sonra da savaşta yaralanan I. Dünya Savaşı gazilerine yardımcı olması için geliştirmiştir. Daha sonra Pilates egzersiz sistemini ABD’ye getirmiş ve karısıyla bir spor salonu açmıştır.

Mat Pilates, dans, yoga ve klasik jimnastik gibi disiplinlerden hareketler sunar. Standart Pilates egzersiz sistemi, aletli pilates (reformer), cadillac ve barrel gibi birçok farklı ekipmanı kullanır. Ancak, mat Pilates serisi egzersizlerinde ekipman kullanılmaz. Sadece vücut hareketleri ile bu hareketleri desteklemesi için mat kullanılır.

Genel Pilates Hareketleri

Mat Pilates dersinde yer alan egzersizler, eğitmenden eğitmene değişiklik gösterir. Ayrıca, zamanla, verilen derse göre, giderek daha zor ve karmaşık hale gelebilir. Ancak, Joseph Pilates’in orijinal öğretilerine dayanan çoğu ders, hundred (yüz) olarak bilinen bir ısınma ile başlar ve bacak halkaları hareketi, roll-up hareketi ve beş bölümden oluşan bir “karın serisi” ile başlar.

Hundred (Yüz): Bir matın üzerine sırtüstü uzanın ve omurganızı zemine doğru bastırmak için göbeğinizi içe çekin. Kollarınızı kalçalarınızla birlikte uzatın. Bacaklarınızı doğruca tavana kaldırın ve sonra zeminde yaklaşık 45 derecelik bir açı oluşturacak şekilde indirin. Omuzlarınızı, başınızı, boynunuzu ve sırtlarınızı yerden kaldırın ve kollarınızı 10-15 cm yükseltin. Burnunuzdan hızlıca nefes alın ve kollarınızı hizalarken ağzınızdan nefes verin. 100 tekrara kadar yapmaya çalışın.

Roll-up: Matın üzerine sırtüstü yatın. Bacaklarınızı öne doğru uzatarak zemine temas etmelerini sağlayın ve birbirine yapıştırın. Kalçalarınızın yanında kollarınızı uzatın ve başınızı, boynunuzu ve omuzlarınızı yerden yavaşça yukarı kaldırın. Uyluklarınız üzerine gelinceye kadar öne doğru kalkmaya devam ederken abdominal kaslarınızı kasın, omurganız “c” harfi şeklini alacaktır. Bir tekrarı tamamlamak için tekrar geri yaslanarak yatış pozisyonuna dönün.

Leg Circles (Bacak Halkaları Hareketi): Matın üzerine sırtüstü yatın. Kollarınızı bacaklarınıza paralel olacak şekilde uzatın. Sağ bacağınıza tavana bakacak şekilde kaldırın. Sol bacağınız minderin üzerinde düz bir şekilde duruyor olsun. Bu pozisyonda sırtınız ağrırsa sol dizinizi bükebilirsiniz. Sağ ayak başparmağınızı kalem ucu gibi düşünün ve bir halka çizer gibi bacağınızı sağdan sola doğru çevirerek hareket ettirin. Bacağı değiştirin ve bu kez soldan sağa doğru bir halka çizer gibi bacağınızı hareket ettirin.

Karın Hareketleri: Tek bacak germe, çift bacak germe, tek düz bacak germe, çift düz bacak germe ve criss-cross hareketi (yerde sırt üstü yatarken eller ensede pedal çeviriyor gibi) dir.

Mat Pilates’in Faydaları

Mat Pilates, Joseph Pilates’in dediği gibi core bölgesine ya da “güç merkezine” odaklanmaktadır. Muhtemelen core (merkez kasları) kaslarının vücudun sağlığını korumada ve yaralanmaları engellemede ne kadar önemli olduğunu duymuşsunuzdur. Örneğin, güçlü bir core kası, sırt ağrısının önlenmesine yardımcı olur ve günlük işleri daha kolay yapılabilir hale getirir. Dayanıklılık ve gücü arttırdığı için, koşuculardan futbolculara kadar sporcular için güçlü bir merkez kasına sahip olmak şarttır. Core kasları kuvvetli olduğu zaman, gücün merkezi olarak işlev görür ve böylece kolar ve bacaklar hareket kabiliyetini sağlayan asıl yükün çoğuna katlanmak zorunda kalmaz.

Araştırmalar aynı zamanda mat pilatesin hali hazırda bel ağrısı çeken insanlara yardım edebileceğini göstermektedir. Pilates sırt ağrısı çeken insanlarda ağrıyı azaltmada ve hareket fonksiyonunu artırmada çok etkilidir ve pek çok araştırma bunu desteklemektedir.

Bakırköy’de Mat Pilatesi Nerede Yapabilirim?

Mat Pilates yapmak için Carousel AVM içerisinde bulunan Gymotion Bakırköy Pilates stüdyoları harika bir adrestir. Kulüp üyeliğinizin bir parçası olarak sunulan grup derslerine katılarak egzersizleri doğru yaptığınızdan emin olmanıza yardımcı olabilecek eğitimli bir öğretmenle çalışma avantajından faydalanabilirsiniz. Mat Pilates egzersizlerinin püf noktaları çoktur ve en fazla faydayı elde etmek için iyice anlayıp uygulayabilmek gerekmektedir.

HEMEN ÜYE OLUN

İletişim bilgilerinizi bırakın, sizi arıyalım!