Karın kası, vücudumuzda bir kemiğe bağlı olmayan tek kas grubu. Bu nedenle sırtımızı ve omurgamızı destekleyen bu kas grubunu düzenli çalıştırıp güçlü tutmak çok önemli.  Düzenli plank yapmanın kazandırdıkları ise azımsanamayacak düzeyde.

Karın kaslarınızın performansını arttırır

Plank, karın kası grubundaki tüm temel kasları ve bazı diğer önemli kas gruplarını çalıştırmaya yardımcı olur. Her kasın işlevi ayrı olduğundan, bütün bir kas grubunu çalıştırmak maksimum verimi almanızı sağlar.

Transversus abdominis (Karın kaslarının en derindeki, enine seyirli olanı) : Ağırlık kaldırma kapasitenizi artırır.

Rectus adbominis (Karnın altında önden arkaya uzanan kas) : Baklava görünümü veren bu kas grubu, spor performansınızı ve zıplama becerinizi artırır.

Oblique muscles (Belin yan tarafında bulunan kaslar) : Yan duruşlarda stabil durmanızı kolaylaştırır.

Glutes (Kalça kasları) : Sırta destek sağladığı gibi güzel bir kalça elde etmenize de yardımcı olur.

Plank sırt ağrısını hafifletir ve incinme  riskini azaltır.

Omurganızı ve sırtınızı incitme riskinizi düşürür

Plank yapmak, sırta fazla yüklenmeden karın kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur. American Council on Exercise‘ın araştırmasına göre, düzenli plank egzersizi, sırt ağrısını hafifletir ve tüm sırtınızı güçlendirerek destek kazandırır.

Metabolizmanızı hızlandırır

Plank, geleneksel karın kası egzersizlerinden daha fazla kalori harcatır. Bu egzersiz sayesinde çalıştırdığınız kas grupları, gün boyu enerji harcayarak hareketsiz kaldığınız zaman bile metabolizmayı hızlı tutmaya devam eder.

Duruşunuzu düzeltir

Güçlü karın kasları, sırtınızı daha iyi destekleyeceği için düzenli plank yapmak duruşunuzu düzeltir.

Side plank yan karın kaslarınızı çalıştırarak dengenizi artırır.

Eğer tek ayak üzerinde durduğunuz pozisyonlarda zorlanıyorsanız, plank tam size göre bir egzersiz demektir. Bu egzersizi düzenli yaparak geliştireceğiniz güçlü karın kasları ,vücudun dengede durmasına büyük ölçüde yardımcı olur.

Zihninizi rahatlatır

Vücudun stres ve gerginlik seviyesini etkileyen kasları rahatlattığı için, düzenli plank yapmak daha huzurlu bir insan olmanızı sağlayabilir. İş yerinde ya da evde otururken gün boyu sıkışan kaslar, vücudunuzda stres ve gerilim yaratır. Plank, sıkışan omuz ve bacak kaslarınızı esneterek rahatlatacak, bu da modunuzu olumlu yönde etkileyecektir. Bu pratik egzersizi antrenmanlarınıza ekleyerek yaşam kalitenizi artırın.