bakırköy klinik pilates medikal pilates

Klinik Pilates

GYMOTION BAKIRKÖY

KLİNİK PİLATES’İN FAYDALARI VE PİLATES’TEN FARKI

Eğer özellikle ameliyat ve / veya fizik tedavi gerektiren bir yaralanma geçirdiyseniz, vücudunuzu normal işleyiş durumuna geri getirmenin ne kadar zor olduğunu biliyorsunuzdur. Klinik pilates sadece kişiyi güçten düşüren yaralanmalardan muzdarip insanlar için değil, pek çok farklı problem için uygulanabilmektedir.

Günümüzün çalışma dünyasında, gerek çok aktif bir işte çalışıyor olun gerekse masa başı bir iş yapıyor olun, diz eklemleri, kalçalar, omuzlar, ayaklar, ayak bilekleri ve bel bölgesi her zaman incinme riski taşımaktadır. Peki bu yaralanmalardan korunma konusunda klinik pilates (medikal pilates) işe yarar mı?

Klinik Pilates Nedir – Medikal Pilates

Pilatesi muhtemelen duymuşsunuzdur. Peki klinik pilatesi duydunuz mu?

Klinik pilates, duruş, merkez bölgesi (core) güçlendirme, odaklanma, denge, kontrol, güç, nefes alma-verme ve esnekliğe odaklanan bir pilates şeklidir. Gündelik incinme ya da ameliyat sonrası yaralanmalardan kurtulmaya yardımcı olmak için genellikle fizik tedavi ile birlikte kullanılmaktadır. Klinik pilates, omurgayı ve duruşu (postür) olması gerektiği gibi destekleyerek karın ve dengeleyici kasları güçlendirerek özellikle kronik bel ağrısının rahatlatılmasında veya ortadan kaldırılmasında etkili olabilmektedir.

Klinik Pilates ile Pilates arasındaki fark nedir?

Klinik Pilates, temelde tedaviye daha kişisel bir yaklaşım getirmektedir. Egzersizler kişinin bireysel ihtiyaçlarına göre eğitimli bir uzman tarafından belirlenen bir şekilde uygulanır. Bu şekilde yapılan Pilates kişinin seviyesine ve becerilerine uyacak şekilde adapte olacak ve değişecektir. Eğer incinmeler, egzersiz, ilaç tedavisi veya başka şekilde ağırlaşırsa, uygulanan program mevcut fiziksel durumunuza göre adapte olur.

Klinik Pilates’in amacı, vücuttaki en büyük faydayı sağlayan, yani hızlı ve güvenli toparlanmayı ve tam fiziksel kapasiteye geri dönüşü sağlayacak olan belirli kasları aktive etmeye yardımcı olmasıdır.

Genel bir egzersiz programı vermek yerine, Klinik Pilates eğitmeni, bilgisini ve eğitimini, belirli kasları hedef alan “kişi için uygun hale getirilmiş bir program” sağlamak için kullanır.

İyi bir eğitmen, vücudun tam olarak neye ihtiyacı olduğunu anlayacak ve sorunun merkezine inen efektif bir pilates programı hazırlayacaktır.

Pilates, rahatsız edici ağrı ya da kronik ağrı çeken ya da bir yaralanma sonrası düzelme sürecinde olan herkes için faydalı olabilir. Akılda tutulması gereken şey, belirli yaralanmalar ve özel kişisel ihtiyaçlar için pilates her zaman en uygun aktivite olmayabilir. Yaralanmalar veya fiziksel problemler için uygun olmayan egzersizler yapmak kişiyi mevcut travma nedeniyle yaralanmaların durumunu ağırlaştırabilir ve kişiyi daha büyük bir risk altına itebilir.

Klinik pilates dersine veya programına başlamaya karar vermeden önce, hangi egzersizlerin size yardımcı olacağını ve hangi egzersizlerden uzak durmanız gerektiğini anlamak için, öncelikle bu egzersiz türünün yaralanma ve iyileşmeyle sürecinde nasıl işe yaradığını anlamada uzman olan bir fizyoterapiste ya da fizik tedavi uzmanına danışın.

Klinik Pilates’in Faydaları

1.Genel Sağlık

Tutarlı bir fiziksel aktivite seviyesine sahip olmak, hiçbir aktivite yapmamaktan çok daha iyidir. Klinik pilates ile aktif kalarak hem zihinsel hem de fiziksel anlamda daha bir sağlık durumuna sahip olabilirsiniz.

Egzersiz yaparken, vücut, zihni rahatlatmaya yardımcı olan ve kişinin iyi hissetmesini sağlayan endorfinler gibi hormonlar üretir. Düzenli egzersiz yapmak, zihni boşaltır, kişiyi daha üretken yapar, daha fazla enerji verir, odaklanma yeteneğini geliştirir ve geceleri daha iyi uyumaya yardımcı olur. Bu, tüm egzersizler için geçerlidir, ancak Pilates, fazla zorlayıcı olmayan, yeni başlayanlar için kolay ve az stresli bir aktivitedir.

2.Vücudun Dayanıklılığını Artırır

Vücudu sağlam tutmak ve düzgün çalışabilmesi için kasları güçlendirerek vücudun dengesini artırmak önemlidir. Kalçalarda ve omuzlardaki hareket ettiricileri çalıştırarak, zarar görmüş eklemlerin etrafındaki kasları kuvvetlendirir ve vücuda, hareket etmesi, ve çalışması için daha iyi bir temel sağlar.

3.Bebek Sahibi Olmak İçin Kişinin Vücudunu Hazır Hale Getirir

Klinik pilatesin bebek sahibi olmak isteyen kadınlar için harika bir egzersiz olduğunu biliyor muydunuz? Hamileyken, vücudun diyet ve fiziksel aktivite açısından çok özel ihtiyaçları ve kısıtlamaları vardır. Prenatal klinik pilates (hamile pilatesi), vücudu bebek sahibi olmaya hazırlanmak için kadınlara güvenli ve etkili bir egzersiz rutini sağlayacaktır.

Bu pilates çeşidinin en iyi yönü, hem anneye hem de çocuğa zarar verebilecek ya da risk altına atabilecek egzersizden kaçınmak ve aynı zamanda anneyi ve bebeği güçlendirerek ve onların güvende olmalarını sağlayarak çocuk doğurmayı daha kolay hale getirmektir.

4.Pelvik Tabanınızı Güçlendirir

Kadınlar bunu daha önce antrenörlerinden veya fizyoterapistlerinden duymuş olabilirler.

“Pelvik tabanını güçlendirmek ve aktive etmek için egzersiz yapılması gerekmektedir.”

Peki bu tam olarak ne anlama geliyor? Hamilelik sırasında ve sonrasında Pelvis bölgesindeki kuvveti artırmak ve pelvisi korumak ve pelvise gelecek zararı önlemek için pelvik tabanın güçlendirilmesi önemlidir.

Pelvik tabanın güçsüzleşmesi inkontinansa (idrarını tutamama) ve oturur pozisyondayken ayağa kalkmakta zorluk çekilmesine neden olabilir. Bu nedenle pelvik tabanını güçlendirmek, ilerleyen yaşla beraber gerçekten de önem kazanmaktadır.

5.Yaralanmaya Karşı Etkili Rehabilitasyondur

Daha önce de belirttiğimiz gibi, rehber eşliğinde yapılan bir klinik pilates bir yaralanmadan sonra kişiyi rehabilite etmenin güvenli ve oldukça etkili bir yoludur.

Burada önemli olan “rehber eşliğinde” dir. Sizi kontrol etmek, vücudunuzdaki yaralanma durumunu, duruşunuzu ve vücuttaki dengesizlikleri değerlendirmek için öncelikle bir fizyoterapist ile yola çıkmalısınız.

Zayıf kas gruplarını güçlendirmek için ihtiyaç duyduğunuz egzersizlerin yanı sıra daha fazla yaralanma olmasını veya ortaya çıkacak diğer sıkıntıları önlemek ve kaçınmanız gereken egzersizlerin doğru kombinasyonunu sağlamak için klinik pilatesin bir eğitmen ile yapılması gerekir.

6.Yaralanmayı Önler

Kas desteği olmayan, kas dengesizlikleri olan veya duruşları zayıf olan kişiler, duruşları ve düzgün kas stabilitesi ve kuvvetine sahip olanlardan daha fazla yaralanma riskine sahiptirler.

Klinik pilates, postürünüzü düzeltmeye yardımcı olur, kas gücünüzü artırır, vücuttaki dengesizlikleri iyileştirir ve esnekliği artırır ve böylece vücut yaralanmalara karşı daha dirençli olur.

7.Denge ve Koordinasyonu Geliştirir

Pilates, yavaş, kontrollü hareket ve koordinasyonla ilgilidir. Klinik pilates, düşme ve düşmelerden meydana gelen yaralanmalardan korunmak ve denge ve koordinasyon sağlamada yaşlılar için idealdir.

8.Postürü Düzeltir

Vücudun daha güçlü, daha dengeli, yaralanmalara karşı daha dirençli ve esnek bir hale getirilmesinde postürün ne kadar önemli olduğunun altını çizmek gerekir.

Kötü bir duruş kronik ağrılara ve hatta ameliyatlara neden olabilmektedir. Bu nedenle duruşunuzu düzgün tutmak için pilates yapmak işe yarayabilir. İyi bir eğitmen yardımı ile uygulanan klinik pilates, iyi bir duruşa kavuşabilmeniz için kaslarınızın uygun uzunlukta ve fonksiyonel olarak sağlam kalmasına yardımcı olacaktır.

9.Boyun Ağrısı ve Bel Ağrısını Azaltır

Klinik pilates boyunda kronik ağrı ya da gerginliğe neden olabilecek inaktif veya atrofik kasları hedefleyebilir ve bu kasları güçlendirebilir. Oldukça etkin olmayan bir masa başı işiniz varsa, gün boyu aynı pozisyonda oturulması durumunda boyunda ağrıların oluşması oldukça sık görülen bir durumdur. Klinik pilates boyundaki gerginliğin gerilmesine ve ağrıların hafifletilmesine yardımcı olabilir.

Kronik bel ağrısı, dünyadaki milyonlarca insanı etkileyen son derece acı verici bir rahatsızlıktır. Klinik pilates, karın kaslarını, bel ve kalça kasalrını güçlendirmenize yardımcı olabilir. Bu kasları güçlendirmek, vücudun daha iyi çalışması için uygun bir temel oluşturur. Böylece, bel ağrısını azaltmak veya ortadan kaldırmak amacıyla zayıf kasları çalıştırmış ve aşırı gerginliği gevşetmeye yardımcı olmuş olacaksınız.

10.Core (Merkez Bölgesi) Gelişimi

Merkez bölgesi güçlendirme egzersizleri, çoğumuzun yeterince yapmadığı bir çalışmadır.

Pilatesin odaklandığı noktalardan biri de core kaslarını güçlendirmesidir. Merkez kaslarının kuvvetli olması, uzun süre oturmaktan ve ayakta durmaktan, ağır nesneler taşıma ve hatta spor yapmak gibi ve ağır yük taşıma aktivitelerine kadar her şeyde gereklidir.

11.Esnekliği Artırır

Sedanter yaşamın günümüzde kişiye sigara içmek kadar zarar verdiği düşünülmektedir. Esnekliğin zayıf olması kronik bir probleme dönüşebilmektedir.

Klinik pilates, oturma, uyuşukluk ve mobil cihazlardan etkilenen kas gruplarını uygun uzunluklarına geri getirmek için esnemelerine yardımcı olur. Böylece kas gerginliği, eklem ağrısı ve yaralanmalara karşı daha dayanıklı olabilirsiniz.

Klinik Pilatese Başlarken

Bir yaralanma sonucunda iyileşme sürecindeyseniz, kronik ağrı çekiyorsanız, henüz yeni doğmuş bir bebek sahibi iseniz veya ya da yetersiz esneklik problemi yaşıyorsanız, klinik pilatese başlamak konusunda doktorunuzla veya fizyoterapistinizle konuşun.

Bakırköy bölgesinde hizmet veren Gymotion Spor Kulübü, uygun fiyatlarla Klinik Pilates ile ilgili size özel ihtiyaçlarınız için tasarlanmış profesyonel bir rehberlik sağlayabilir.

Gymotion Bakırköy Klinik Pilates Fiyatları ile ilgili detaylı bilgi için 02124660074 nolu telefondan kulübümüzle iletişime geçin.

HEMEN ÜYE OLUN

İletişim bilgilerinizi bırakın, sizi arıyalım!